Praca zdalna – 10 wskazówek jak być efektywnym. Wskazówka 8 – Dziel zadania na bloki

Najprostszym rozwiązaniem jest posiadanie planu pracy na cały tydzień. Dzięki niemu możemy sobie poustawiać tak dni, aby najcięższą pracę zaplanować w dni naszej najwyżej efektywności. 

Zazwyczaj jest to środek tygodnia od wtorku do czwartku. Poniedziałek to dzień, gdzie dopiero się rozkręcamy i wpadamy we właściwy rytm pracy. W tym dniu wolimy raczej proste i nieskomplikowane zadania, które szybko można zrobić i zazwyczaj wykonać ich więcej. 

Natomiast piątek to dzień tygodnia, w którym powoli myślimy o nadchodzącym weekendzie. Jest to raczej dobry dzień na domykanie tematów i zadań lub na tworzenie tygodniowego raportu z wykonanej pracy dla przełożonych. Zazwyczaj też robimy wstępne plany pracy na kolejny tydzień. 

Co zrobić, kiedy pracujemy zdalnie i właściwie zadania i ich zakres jest nam dostarczany praktycznie z dnia na dzień? Tak się przecież zdarza – i to często.

Tutaj eksperci proponują podzielić swój czas dnia pracy na bloki z zadaniami. Te najcięższe (najistotniejsze) zadania, z którymi może zejść nam najdłużej, planujemy w czasie naszej największej efektywności. Pewnie dobrze sam wiesz, kiedy Ci najlepiej się pracuje nad czymś niezwykle ważnym czy pilnym. 

Niektórzy lubią od razu z rana po śniadaniu to zrobić i mieć to z głowy, ale są i tacy, którym najlepiej pracuje się późną wieczorową porą, kiedy inni już spiją.  Jak zwykle tutaj kłania się nam dobrze przygotowany plan całego naszego dnia. 

Podsumowując, zadania dzielimy na bloki, gdzie planujemy zadania konieczne i niezbędne do wykonania w porach naszej najwyższej efektywności. Pozostałe zadania (te lżejsze) wykonujemy, kiedy zmęczenie zaczyna już o sobie dawać znać.

Np. Prezentacje systemu, czy jakiegoś rozwiązania lub usługi starym się wykonać, kiedy nie jesteśmy zmęczeni. A decyzja klienta czy u nas złoży zamówienie, czy nie właśnie będzie zależeć od jakości przeprowadzonej/przygotowanej prezentacji (merytoryczna i gasząca obawy, czy rozwiązująca problemy klienta). Natomiast szczegóły przygotowanej dla niego oferty/umowy sprawdzamy w czasie, kiedy już nasza efektywność zaczyna się obniżać.  

A co ty o tym sądzisz?

Jeśli masz do zaprezentowanej wskazówki jakieś uwagi lub się z nią nie zgadzasz, napisz do nas (marketing@zetorzeszow.pl). Jesteśmy ciekawi Twojej oceny. A może zawsze starasz się tak postępować.

Kolejna wskazówka już jutro (02.07.2020) – pt. Zadbaj o ruch

P.S. Mamy do Ciebie pytanie – jakich narzędzi IT używasz, wykonując pracę zdalną?

My z racji pomagania klientom w tych trudnych czasach przygotowaliśmy kilka usług/narzędzi, które na co dzień wdrażamy.

Zainteresowany?

Odwiedź naszego bloga, gdzie dzielimy się tymi informacjami
https://zetorzeszow.pl/blog/pracazdalna